راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

فعالیت ۱۸۷۸ کودکستان در خراسان رضوی | مجوز ۷۲ مورد دیگر نیز صادر شده است

  • کد خبر: ۲۰۲۶۴۰
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
فعالیت ۱۸۷۸ کودکستان در خراسان رضوی | مجوز ۷۲ مورد دیگر نیز صادر شده است
ئیس اداره پیش‌دبستانی و  دوره اول اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزارو ۲۳ کودکستان در استان وجود دارد، اظهار کرد: اکنون ۱۸۷۸ مورد از این تعداد فعال هستند که تاکنون بیش از هفتصد مورد آن‌ها وارد مرحله راه‌اندازی شده‌اند و ۷۲ مورد از آن‌ها به مرحله نهایی رسیده و تأیید شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز ماجرا به اوایل اردیبهشت‌ماه برمی‌گردد که اعلام شد باید مجموع کودکستان‌هایی که پیش‌از‌این با مجوز نهاد‌های دیگر مانند بهزیستی، آموزش‌و‌پرورش و‌... فعالیت می‌کردند، شناسایی شوند و خود را با مجموعه ضوابطی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ابلاغ کرده است، تطبیق دهند.

کودکستان‌های خراسان‌رضوی نیز از این امر مستثنی نبودند و آن‌ها نیز باید مشمول فرایند تطبیق می‌شدند؛ در‌همین‌راستا فرحناز احمدی، رئیس اداره پیش‌دبستانی و  دوره اول اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: اکنون حدود ۷۲ مؤسس کودکستان در استان مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند و بقیه نیز در مسیر انجام این فرایند هستند.

فرحناز احمدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزارو ۲۳ کودکستان در خراسان‌رضوی وجود دارد، اظهار کرد: اکنون ۱۸۷۸ مورد از این تعداد فعال هستند که تاکنون بیش از هفتصد مورد آن‌ها وارد مرحله راه‌اندازی شده‌اند و ۷۲ مورد از آن‌ها به مرحله نهایی رسیده و تأیید شده‌اند. البته با‌وجود این تعداد نیز خراسان‌رضوی جزو اولین استان‌هاست و استان‌های دیگر هنوز تعداد کمتری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

تسهیلگری همراه با تأخیر

او درخصوص علت تأخیر صدور مجوز برای مابقی کودکستان‌ها، بیان کرد: برخی از این مؤسسات اقدامات ثبت و پیگیری را انجام داده‌اند، اما منتظر سامانه کشوری هستند تا فرایند تکمیل شود. گاهی اوقات نیز علت تأخیر این است که باید سایر سازمان‌ها درگاه مجوز را تسهیل کنند، اما گاهی تسهیلگری آن‌ها با تأخیر پیش می‌رود. فرایند صدور مجوز یک موضوع کشوری است، اما انتظارمان این است که برای کودکستان‌های باقی‌مانده زودتر به نتیجه برسد.

رشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی، اول آبان‌ماه جاری بیان کرده بود که فعلا همان شهریه قبلی از والدین دریافت می‌شود و به محض اینکه میزان شهریه از طریق سامانه اعلام شود، اگر مبلغ بیشتری دریافت شده بود، مابه‌التفاوت آن به خانواده‌ها برگردانده می‌شود. حال احمدی با اشاره به اینکه هرکسی که فرایند صدور مجوز فعالیتش را گذرانده باشد، شهریه آن به‌صورت سامانه‌ای مشخص خواهد شد، افزود: بنابراین فعلا شهریه ۷۲ کودکستان مشخص شده و مابقی این مراکز هنوز فرایندشان به اتمام نرسیده است، بنابراین نمی‌توانند شهریه جدید دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->